Heerlijke Gezonde Gerechten

Heerlijke en gezonde lunch recepten

Witlofsalade met gerookte kip en avocado
Witlofsalade met gerookte kip en avocado
Ik vind het altijd lekker om de salade steeds met een andere sla te maken. Dit keer is het witlof dat volop te krijgen is. De witlof past zo goed bij de kip en avocado. En blijft donker bewaard ook lang goed.
Ingrediënten salade
2 stronkjes witlof (of 1,5 als je grote hebt) 3,6 khd – 29 kcal – 2,0 eiw – 0,3 vet
halve avocado (niet te zacht, hij moet in blokjes) 1,6 khd – 180 kcal – 1,7 eiw – 17,6 vet
halve gerookte kip 0,8 khd – 92 kcal – 15,2 eiw – 4,0 vet
4 snacktomaatjes 1,1 khd – 8,4 kcal – 0,5 eiw – 0,0 vet
Dressing
2 eetlepels mayonaise (AH Excellent in de weckpot heeft geen koolhydraten en is erg lekker) 0,0 khd – 220 kcal – 0,4 eiw – 24 vet
1 afgestreken lepel Griekse yoghurt 0,5 khd – 18 kcal – 0,7 eiw – 1,6 vet
snufje knoflookpoeder (hoeft niet)
snufje uienpoeder (hoeft ook niet maar ik vind het lekker)
een mespunt peper of meer naar smaak
een half theelepeltje witte azijn
Totaal: 7,6 khd – 547,4 kcal – 20,5 eiw – 47,5 vet
Bereiden
Snij de witlof in dunne plakjes en haal de bittere harde stukjes aan de onderkant ertussenuit. Even wassen en goed laten uitlekken/drogen. De avocado kan in plakjes of in blokjes, de kip gesneden erover heen en dan de dressing maken.  Maak je deze lunch van te voren klaar doe dan de saus in een apart bakje anders wordt de witlof bruin en zacht.
Sla, garnalen en cocktailsaus
Lunch met sla, garnalen en cocktailsaus
Deze lunch is geschikt voor iedereen die van een garnalencocktail houdt. Makkelijk te maken en mee te nemen in jouw bentobox. Het enige lastige is eraf te blijven tot aan de lunch.
Ingrediënten salade
100 gram fijn gesneden ijsbergsla 1,7 khd – 15 kcal – 0,9 eiw – 0,3 vet
50 gram (Hollandse) garnalen 0,1 khd – 45 kcal – 9,0 eiw – 1,0 vet
klein beetje komkommer (± 25 gram), in plakjes geschaafd met de kaasschaaf 0,3 khd – 3 kcal – 0,2 eiw – 0,1 vet
eventueel wat zeekraal 0,15 khd – 2,0 kcal – 0,15 eiw – 0,0 vet
Ingrediënten cocktailsaus
2 eetlepels mayonaise 0,0 khd – 220 kcal – 0,4 eiw – 24 vet
1 theelepel ketchup (Zo laag mogelijk in KH, die van Remia is van de supermarkt wel redelijk laag) 0,6 khd – 3,2 kcal – 0,1 eiw – 0,0 vet
1 eetlepel water
peper
zout (niet nodig als je zeekraal hebt)
Totaal: 2,7/2,85 khd – 286,2/288,2 kcal – 10,8 eiw – 25,4 vet
Bereiden
Snij de sla fijn. Schaaf de komkommer erop met de kaasschaaf. Leg de garnalen bovenop de sla. Bak de zeekraal heel even kort aan op hoog vuur en laat afkoelen. De saus is gewoon alle ingrediënten mengen en water toevoegen tot jou gewenste dikte. Maak je deze lunch van te voren klaar doe dan de saus in een  apart bakje omdat het de sla slap kan maken.
Er zijn nog geen berichten geschreven, doe dat hieronder


Maak simpel je website Eigen site maken